Holdtræning / Pilates

Pilates

Pilates består af en række originale øvelser, som er udviklet af Joseph H. Pilates i starten af 1900-tallet og de øvelser er kernen i selve Pilates systemet. Mange af de originale øvelser er ret krævende og der findes derfor mange variationer og udgaver af de forskellige øvelser - og nye er kommet til.
 
For mig handler Pilates ikke om at få en flad mave, stramme baller og tonede arme - det kan man finde andre steder (eller ikke). For mig handler Pilates om at optimere kroppens bevægelser, så man oplever et bedre velvære, mere ro og gerne også en følelse af en øget bevægelsesfrihed. Musklerne trænes selvfølgelig, men det er selve bevægelserne sammen med åndedrættet, der er i fokus
 
Pilates forbinder krop og bevidsthed og gør skikkelsen mere strømlinet. Pilatesøvelserne fokuserer på optimal træning af muskulaturen, der støtter rygsøjlen og bækkenet. Pilatesøvelserne hjælper til at "genopbygge" den naturlige stilling i rygsøjlen, nedsætte unødige spændinger i kroppen og øge kropsbevidstheden. 
 
Pilates stimulerer ikke mindst på det mentale niveau. Via det intense arbejde med åndedrættet, koncentration og kropsbevidsthed, har Pilates en positiv effekt på det mentale plan. Evnen til at være i nuet, kontakten til følelseslivet og den positive energi styrkes. Pilates er også et eminent redskab i håndteringen af hverdagens stress.
Balance Pilates | CVR: 35125191 | Egegårdsvej 3, 1. sal, 2610 Rødovre  | Tlf.: 25386449 | hanne.balance@gmail.com